وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

تولید اتاق آسانسور با ورق استیل بگیر


مقدمه

با پیشرفت تجهیزات و ظهور طراحی های جدید و مدرن در ساخت و ساز ساختمان ها و سازه ها، آسانسورها هم مدرن تر، سریع تر و در عین زیبایی مجهزتر شده اند. با ورود به هر ساختمانی، آسانسور یکی از اجزایی است که به علت ضرورت و استفادۀ زیاد، سریعاً به چشم می آید. به همین دلیل ایمنی، زیبایی و راحتی آن از موارد بسیار قابل توجه است. حال این سؤال پیش می آید که در ساخت آسانسور از چه موادی استفاده می شود و چه موادی مناسب تأمین هر سه عامل زیبایی، کیفیت و امنیت است. ما قصد داریم تا در این مقاله، به این سؤالات پاسخ دهیم و به کاربرد ورق استیل بگیر در آسانسور سازی بپردازیم.

ورق استیل؛ انواع و کاربردها

اگر به درستی و دقیق اطراف خود را نگاه کنیم، در خانه، اداره، هتل، بیمارستان، فروشگاه و هر جایی که می رویم و برای زندگی روزمره و رفع نیاز به آنجا مراجعه می کنیم، به راحتی حضور قدرتمند و پر اهمیت استیل، این فلز پر کاربرد را می بینیم. در تولید و ساخت بسیاری از تجهیزات صنایع مختلف؛ لوازم خانگی، تجهیزات بهداشتی و بیمارستانی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی، همه و همه ردپای این آلیاژ مهم، پر کاربرد و با قابلیت را مشاهده می کنیم. 
وقتی از استیل یا همان فولاد ضد زنگ نام می بریم، شاید از انواع آن و ویژگی های آن ها اطلاع زیادی نداشته باشیم. استیل یا فولاد ضد زنگ، آلیاژی است که از ترکیب فلزات مختلف ساخته می شود و انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارد که بسته به ویژگی و قابلیت هر یک، در صنایع مختلف به کار می روند. برای ساخت استیل می توان از چندین ماده استفاده کرد که بسته به نوع و میزان این مواد، قابلیت های متفاوتی ظهور می کند. 
•    کربن؛ از ترکیب آهن با کربن، استیلی به دست می آید که به دلیل کربن بالاتر، از سایر انواع استیل مقاوم تر و ماندگارتر است. این استیل در ساخت وسایل پخت و پز و ظروف غذایی به کار می رود. 
•    کروم؛ استیلی که از ترکیب کروم با آهن ساخته می شود، در برابر خوردگی، کدر شدن و لک شدن بسیار مقاوم تر است.
•    نیکل؛ وجود کروم در استیل ویژگی های شکل پذیری، جوش پذیری و چکش خواری بهتر را به همراه داشته و این قایبلیت ها را بهبود می بخشد. در این حالت مقاومت اتنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ افزایش پیدا می کند. 



انواع اصلی فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل

اگر بخواهیم به طور کلی استنلس استیل ها را دسته بندی کنیم، سه نوع را در نظر می گیریم:
•    فولاد ضد زنگ مارتنزیتی: این نوع در مواردی که نیاز به استحکام کششی بالا یا مقاومت در برابر ضربه بالا یا به اصطلاح چکش خواری زیاد وجود دارد به کار می آید. 
•    فولاد ضد زنگ آستنیتی: ویژگی اصلی این نوع استنلس استیل، مقاومت زیاد در برابر خوردگی است که به دلیل میزان بالای کروم است و دیگر اینکه نگیر و غیر مغناطیسی است که البته این امکان وجود دارد تا با فرآیند شکل دهی سرد مغناطیسی شود. 
•    فولاد ضد زنگ فریتی: این نوع اسنلس استیل بگیر بوده و دارای خاصیت مغناطیسی است که با فرم دهی سرد می توان آن را سخت کرد. به دلیل میزان نیکل کمتر در این نوع، قیمت پایین تری دارد. 
نوع مارتنزیتی از بقیه انواع استنلس استیل کمتر رایج است و دو نوع دیگر بسته به ضرورت استفاده، مرسوم تر هستند. 

گریدهای مختلف استنلس استیل

در سه نوع دسته بندی استنلس استیل که در بالا آمده، گریدهای مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر است:
•    آستنیتی؛ 304 و 316: هر دو این گریدها استحکام کششی بالا دارند که گرید 304 تا دمای 870 درجه سانتی گراد و 316 تا دمای 800 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. البته گرید 316 در برابر عناصر و کلریدهایی مانند نمک مقاوم تر بوده و برای مصارف دریایی مناسب است. 
•    فریتی؛ 430 و 434: گرید 430 اگرچه مانند آستنیتی ها مقاومت بالا ندارد، اما در برابر اسید نیتریک مقاومت خوبی دارد و برای کاربردهای سنگین نیز گزینۀ مناسبی است. گرید 434 نسبت به 430 مقاوم تر است و استحکام کششی بالا و مقاومت دمایی خوبی دارد. در مقابل سوراخ شدن هم مقاوم است. گرید 443 و 439 نیز از این گروه هستند. 
•    مارتنزیتی؛ 420: تنها گرید این نوع 420 است که اگر چه در قیاس با استنلس استیل های آستنیتی و فریتی مقاومت کمتری در برابر مواد شیمیایی دارد، ولی در مواجهه با برخی مواد قلیایی، آب، اسیدهای ملایم و ترکیبات غذایی از مقاومت خوبی برخوردار است. 

کاربرد ورق استیل بگیر در آسانسورسازی

ورق های استیل دو نوع مغناطیسی و غیر مغناطیسی دارند که به نوع اول ورق استیل بگیر و به نوع دوم ورق استیل نگیر می گویند. در ساخت آسانسور از ورق استیل بگیر از گریدهای 304، 443 و 439 استفاده می شود. ورق استیل در ساخت کابین آسانسور، سقف، درب ها، پنل کنترل، نرده ها و غیره به کار می رود. 
•    گرید 304 که از انواع استنلس استیل آستنیتی است، به دلیل مقاومت بالای در برابر خوردگی و خواص مکانیکی فوق العاده خود، جزء اولین گزینه ها برای ساخت آسانسور است. 
•    گرید 439 به دلیل تثبیت تیتانیوم قابلیت جوشکاری بالایی داشته و در برابر ترک خوردگی تنشی و همچنین اکسیداسیون توان بالایی از خود بروز می دهد. 
•    گرید 443 در برابر زنگ ضدگی مقاومت خوبی داشته و پردازش مناسبی دارد. این گرید دارای خواص کششی خوب و پایداری و مقاومت حرارتی بالایی است. با اضافه شدن کروم، مقاومت در برابر خوردگی آن و با افزایش تیتانیوم، مقاومت حفره ای در آن بهبود می یابد. 
این گریدها در زمینۀ ساخت تجهیزات آشپزخانه، ظروف و فرسازی، ساخت آسانسور و لوازم الکتریکی به کار می روند. البته به دلیل قیمت مناسب تر ممکن است از ورق استیل ۴۳۰ نیز استفاده شود که بیشتر در مراحل کلی ساخت، به کار می رود. 



قیمت ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر انواع مختلفی دارد که بسته به مقاومت، کشش و ضخامت از یکدیگر متفاوت بوده و نسبت به ورق های استیل نگیر، قیمت پایین تری دارند. در ورق استیل بگیر و ورق استیل ۴۳۰، میزان کروم کمتر بوده و مقدار آلیاژ به کار رفته در آن، تعیین کنندۀ مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی است. 

خرید ورق استیل بگیر از گروه توان فلز

تمام موارد ذکر شده در تعیین قیمت ورق استیل بگیر، نقش داشته و شما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت، می توانید با مراجعه به آدرس felez.biz با کارشناسان شرکت توان فلز ارتباط برقرار کنید. شرکت «توان فلز» برای ارائه هر گونه خدمت در این زمینه، در کنار شماست. 

استنلس استیل در تولید مخازن حمل و نقل مواد شیمیایی


مقدمه

سولفید هیدروژی گازی سمی، بی رنگ و آتش گیر می باشد که بویی مشابه با تخم مرغ فاسد از خود ساطع می کند. تنفس این گاز خفگی به دنبال دارد. این گاز در غلظت های بالا، در مدت زمانی بسیار کوتاه (در حدود چند دقیقه)، باعث از بین رفتن حس بویایی می شود. سولفید هیدروژن نسبت به هوا سنگین تر می باشد و معمولاً در مناطق با عمق کم جمع می شود. این گاز که دارای اسامی دیگری چون هیدروژن سولفوره، هیدرو سولفوریک اسید، گاز فاضلاب و گاز ترش می باشد، سریعاً جذب ریه شده و مانع از جذب اکسیژن می شود.

ویژگی های عمومی سولفید هیدروژن

هیدروژن سولفید همانطور که قبلاً هم اشاره شد، گازی بدون رنگ و به شدت سمی می باشد. انحلال بالایی در آب داشته و از قابلیت اشتعال و انفجار بالایی برخوردار است. این گاز خطرناک و کشنده می باشد و در غلظت های پایین بوی تخم مرغ گندیده و در غلظت های بالا بوی شیرین دارد. هیدورژن سولفید با غلظت 4 تا 44 درصد، در صورتی که در معرض شعله یا جرقه قرار بگیرد، باعث ایجاد آتش و انفجار خواهد شد. شعله ایجاد شده توسط این گاز دارای رنگی آب بوده که با افزایش دما و گرما، شدت آتش گیری آن بیشتر می شود. این گاز با توجه به اینکه سنگین تر از هواست، در نواحی پایین باقی مانده و در حجم بیشتری از فضا پخش می شود و در صورت اشتعال، خسارات جانی و مالی بسیار زیادی را بر جای می گذارد.



ویژگی های فنی هیدروژن سولفید

این گاز در دمای 260 درجه سانتی گراد مشتعل می شود، اما بیشترین خطر در خصوص آتش گیری آن مرتبط با زمانی است که در نزدیکی آهن یا فولاد قرار داشته باشد. لوله ها یکی از این موارد هستند به طوری که در چنین مواقعی، هیدروژن سولفید سریعاً با آهن واکنش می دهد و پوسته ای سیاه رنگ و حجیم به نام سولفید آهن تشکیل می دهد. این ماده در صورت ترکیب با اکسیژن هوا منفجر شده و موجب ترکیدن و نرم شدن لوله ها می شود. شعله ی گاز هیدروژن سولفید آبی است و تولید دی اکسید گوگرد می کند. این گاز در آب و هیدروکربن های مایع قابل حل بوده و اثرات خوردگی تدریجی بر روی فلزاتی چون فولاد دارد.

منابع تولید سولفید هیدروژن

از جمله ی منابعی که گاز هیدروژن سولفید تولید می کنند می توان به فرآیند عملیات حفاری، احداث تونل، معادن زغال سنگ، مرداب ها، عملیات حفاری در لایه های زمین به منظور کشف نفت و گاز، تغییرات مواد آلی به وسیله باکتری های موجود در فاضلاب و مجاری آب، گازهای آتش فشانی و از این قبیل موارد اشاره نمود.

کاربردهای سولفید هیدروژن

این گاز در صنایع مختلفی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی به طور گسترده مورد استفاده می گیرد و با توجه به ویژگی هایی که قبلاً به آن اشاره شد، حوادث بسیار زیادی را نیز در سراسر دنیا به وجود آورده است. یکی از کاربردهای این گاز، تولید ترکیبات آلی گوگرددار مانند متان تایول، اتان تایول و تایوگلایسولیک اسید با استفاده از آن می باشد. در آزمایشگاه های شیمی تجزیه، هیدروژن سولفید به عنوان جایگزینی برای تایواستامیدها به عنوان منبع یون های سولفیدی مورد استفاده است. این گاز همچنین برای جداسازی آب سنگین از آب معمولی کاربرد دارد. هیدروژن سولفید به شکل طبیعی در نفت خام، مخازن گاز طبیعی، گازهای آتشفشانی و چشمه های آب گرم وجود دارد. از دیگر کاربردهای آن می توان به صنایع تولید کاغذ، نساجی و همچنین تولید گوگرد، قیر و آسفالت اشاره کرد.

الزامات حمل و نگهداری سولفید هیدروژن

فولادهای کربنی در برابر این گاز مقاومت خوبی دارند، با این حال، مدنظر قرار دادن برخی نکات در طراحی و ساخت ضروری است. اول اینکه بر اثر وجود رطوبت، لایه محافظ سولفید آهن تشکیل می شود. در چنین حالتی و در حضور هوا، احتمال آتش گرفتن و انفجار آن وجود دارد. دوم اینکه این لایه در اثر سایش به راحتی از بین می رود. این گاز در فولادهای بسیار سخت موجب ترک می شود. در چنین موردی، مواد اولیه باید دارای ترکیب شیمیایی بهینه و خواص مکانیکی مطلوب باشند. در نهایت، سولفید هیدروژن تاول هیدرژونی به دنبال خواهد داشت، به ویژه در فولادهای دارای آخال. این تاول بر اثر واکنش این گاز و آهن پدید می آید. بنابراین توصیه شده که در شرایط حاد، آلیاژ مورد استفاده حاوی کمتر از 0.003 درصد گوگرد و 0.025 درصد فسفر باشد.



در چنین کاربردی، ورق استیل مارتنزیتی با توجه به سختی بالایش، مستعد به خوردگی تنشی می باشد. تعدادی آلیاژ از جمله گرید 430 و فولادهای سوپرفریتی در ساخت مخازن ذخیره هیدروژن سولفید مقاومت خوبی دارند؛ اما سختی آنها باید محدود شود. انواع ورق استیل نگیر (مثلاً ورق استیل 304) نیز در برابر سولفید هیدروژن مقاوم می باشند. البته در چنین کاربردی اثر یون کلر نباید فراموش شود. مثلاً وجود 500 پی پی ام یون کلر در محلول اشباع این گاز در طول 24 ساعت، ورق استیل 304 کم کربن را با خوردگی تنشی مواجه می کند. همچنین وجود هوا در محلول های سولفید هیدروژن باعث خوردگی بین دانه ای ورق استیل نگیر می گردد.

قیمت تجهیزات حمل و نگهداری هیدروژن سولفید

قیمت این تجهیزات، رابطه مستقیمی با قیمت مواد اولیه (مثلاً قیمت ورق استیل 304) و سازنده دارد. مخازن حمل و نگهداری ساخته شده با کربن استیل، به مراتب ارزانتر از مخازن ساخته شده با آلیاژ 304 می باشد. قیمت ورق استیل 304 با توجه به وجود عناصر آلیاژی چون نیکل و کروم، نسبت به کربن استیل که فاقد چنین عناصری است، گرانتر می باشد و همین موضوع در تعیین قیمت نهایی مخازن حمل و نگهداری گاز سولفید هیدروژن تاثیر گذار خواهد بود.

ورق استیل 304 و 316 بگیر یا نگیر ؟


مقدمه

هنگام انتخاب یک گرید استیل جهت کاربرد مورد نظرتان دانستن این مطلب که آیا مواد به شما نیاز به خواص مغناطیسی دارد یا خیر، موضوعی بسیار حائز اهمیت است. پیش از تعیین یا تشخیص این موضوع شایسته است بدانید چه چیزی سبب می شود یک گرید استنلس استیل مغناطیسی (بگیر) شود یا بالعکس. ورق استیل آلیاژی با پایه آهن می باشد و علی الخصوص به خاطر مقاومت خوردگی ممتازش به طور عمومی شناخته شده می باشد. دو گونه اصلی آنها عبارتند از انواع آستنیتی و فریتی که در خودروسازی، لوازم آشپزخانه و تجهیزات صنعتی کاربرد دارند. هر یک از این دو گونه ترکیب شیمیایی متفاوتی دارند. بنا بر همین تفاوت است که استنلس استیل های فریتی معمولا مغناطیسی هستند، حال آنکه انواع آستنیتی چنین نمی باشند. یک ورق استیل فریتی مغناطیسی بودنش را مدیون دو چیز است: یکی تجمع و غلظت زیاد آهن در آن و دیگری ساختار اساسی و بنیادی اش.



تبدیل یا دگردیسی از حالت غیر مغناطیسی به مغناطیسی

هر دو ورق استیل 316 و 304 آستنیتی اند، زمانی که سرد می شوند آهن به شکل آستنیت یا اصطلاحاً آهن گاما یعنی فازی از آهن که غیرمغناطیسی یا نگیر است، باقی می ماند. فازهای مختلف آهن جامد به ساختارهای کریستالی مختلف آن مطابق و مربوط است. در آلیاژهای فولادی دیگر این فاز دما بالای آهن زمانی که فلز سرد می شود، به فاز مغناطیسی تبدیل می گردد. وجود نیکل در آلیاژهای استیل هنگامی که آلیاژ سرد می شود و به دمای اتاق می رسد، موجب ثبات و پایداری آستنیت در مقابل این فاز گذار یا تحول می گردد. این امر مرتبط است با یک قابلیت و استعداد تا حدی بیشتر در خصوص مغناطیسی شدن نسبت به آن چیزی که ما برای مواد غیرمغناطیسی دیگر ممکن است انتظار داشته باشیم، اما همچنان به خوبی پایین تر است از آنچه که شاید مغناطیسی در نظر گرفته می شود.
با این همه، این بدین معنا نیست که شما می بایست انتظار داشته باشد چنین قابلیت ضعیفی روی هر یک از آیتم های ورق استیل 304 و 316 که با آن مواجه می شوید، اندازه گیری شود. هر فرآیندی که بتواند ساختار کریستالی ورق استیل را تغییر دهد می تواند باعث تغییر آستنیت به مارتنزیت فرومغناطیسی شود یا فریت از آهن شکل بگیرد. این فرآیندها در شمول کار سرد و جوشکاری هستند. همچنین برای آستنیت نیز این امکان وجود دارد که در دمای پایین خود به خود به مارتنزیت تبدیل شود. به منظور پیچیده نمودن مواد، خواص مغناطیسی این آلیاژها به ترکیب شیمیایی آلیاژ بستگی دارد. در محدوده های مجاز تغییر نیکل و کروم، تفاوت های چشمگیری در خواص مغناطیسی برای یک آلیاژ داده شده ممکن است مشاهده گردد.



مفاهیم و پیامدهای علمی در زمینه زدودن ذرات استنلس استیل

هر دو آلیاژ 304 و 316 خواص پارامغناطیسی دارند. به سبب همین خواص، ذرات کوچک (با قطر تقریباً یک دهم تا ۳ میلیمتر و کروی شکل) می تواند توسط جداکننده های مغناطیسی قوی واقع در مسیر تولید جذب شوند. این ذرات بسته به وزن شان و به ویژه نسبت وزنشان به جاذبه مغناطیسی در طول خطوط تولید به وسیله آهنرباها نگهداشته خواهد شد. آنگاه این ذرات در حین عملیات تمیز کردن آهنرباها زدوده و دور می شوند. بر حسب تجربه مان، ذرات خرد آلیاژ 304 بیشتر در خط و مسیر تولید می کند تا ذرات آلیاژ 316 آن هم به دلیل ماهیت مغناطیسی خیلی جزئی بیشترش.
با توجه به عناصر آلیاژی که گرید 316 دارد قیمت ورق استیل 316 مقداری در مقایسه با ورق های بگیر و ورق استیل 304 بالاتر است.

چه تفاوت های در ویژگی های حرارتی ورق استیل و سایر فلزات وجود دارد


مقدمه

هدایت گرمایی فرایندی است که طی آن انرژی گرمایی از طریق ماده جابجا و منتقل می شود و به ماده قدرت هدایت گرما می دهد. قابلیت هدایت یا همان انتقال و رسانایی معمولاً بر حسب واحد وات بر کلوین بر متر سنجیده و اندازه گیری می شود. یک وات یک واحد توان است که معمولاً یا بر حسب ولت آمپر یا بر حسب ژول بر ثانیه بیان می گردد. کلوین واحد دمای مطلق است و صفر کلوین صفر مطلق می باشد.

مواد دارای هدایت و گرمای خوب نظیر فلزات حقیقی، مقادیر زیادی گرما را به سرعت انتقال می دهند. به عنوان نمونه، یک قابلمه پخت و پز که کف آن از جنس مس است به سرعت گرم شده و حرارت را در بقیه قسمت های ظرف پخش می سازد. هادی های حرارتی ضعیف گرما را به کندی عبور می دهند که همین امر در مواد ساختمانی می تواند با صرفه و سودمند قلمداد شود.



هدایت گرمایی در فلزات حقیقی

فلزات دارای الکترون هستند که در درجه اول هم این الکترون ها مسئول یا مسبب هدایت و انتقال حرارت اند. بالاترین هدایت گرمایی در خالص ترین فلزات و در حالت آنیل شده آن ها وجود دارد. فلزات از جمله ورق استیل، فولاد کربنی و آلومینیوم معمولاً با دمای کاری پایین مواجه اند. در برخی فلزات هدایت حرارتی تابعی قوی از خلوص و شرایط فلز است. جهت کاربردهای برودتی مثل تولید سرما که در آنها هدایت گرمایی مطلوب مورد نیاز است از مس و آلومینیوم استفاده می شود. ورق استیل در مواردی به کار می رود که در آنها هدایت گرمایی نسبتاً ضعیف هم برای استفاده مناسب است. این موضوع در زیرساخت هایی مثل اجزا و بخش های قالب بندی در سازه های ساختمانی قابل استفاده خواهد بود.

هدایت حرارتی در آلومینیوم

هدایت گرمایی آلومینیوم خالص ۲۳۵ وات بر کلوین بر متر است. آلیاژهای آلومینیوم هدایت گرمایی خیلی پایین تری دارند اگرچه این پایین بودن هدایت گرمایی در آنها به ندرت و اندازه پایین بودن هدایت حرارتی در آهن و فولاد می باشد. آلومینیوم به لحاظ ضریب هدایت گرمایی مطلوبی که دارد اغلب برای هیت سینک های صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

هدایت حرارتی در استیل کربن دار

هدایت گرمایی در فولاد کربنی خیلی کمتر از هدایت گرمایی آلومینیوم بوده و تقریباً برابر با ۴۵ وات بر کلوین بر متر می باشد. این ماده گزینه ای اقتصادی و مطلوب برای قطعات و اجزاء سازه ای ساختمان است.



هدایت حرارتی در ورق استیل

استنلس استیل هدایت حرارتی اش حتی کمتر از فولاد کربنی و در حدود ۱۵ وات بر کلوین بر متر می باشد. استنلس استیل ماده ای ایده آل برای سازه ها در محیط های خورنده یا برای کاربردهای ساختمانی و معماری می باشد.

مزایای ورق استیل

مواد دارای ضریب هدایت گرمایی پایین جلوی انتقال حرارت را می گیرند. در نتیجه بازدهی انرژی و تثبیت و پایداری بهتری برای مواد صورت می پذیرد. هدایت گرمایی پایین تر ورق استیل آن را ماده ای خوب و مناسب جهت کار در نما و ظاهر ساختمان، برای شیشه ها و چارچوب و سیستم پرده های دیواری می سازد. ورق استیل هنگام مواجهه با حرارت همچنان ثابت و مقاوم باقی می ماند مثلاً در طول فرآیند ساخت و تولید یا در تجهیزات خطوط فرآوری غذایی نظیر اجاق ها و نوار نقاله ها.
برای استعلام از قیمت ورق استیل و خرید ، می توانید از طریق شماره تلفن 02188175909 تماس گرفته و با کارشناسان فروش توان فلز در ارتباط باشید.

چرا هود استیل را انتخاب میکنیم ؟

مقدمه

هودها برای آشپزخانه های مدرن طیف کاملی از امتیازات را در بردارند، از جلوه و زیبایی ظاهری فوق العاده گرفته تا دور نمودن آلاینده ها و مواد محرک و آزاردهنده و سوزش آور موجود در هوا در طول فرآیند پخت و پز. هودها از مواد مختلفی ساخته می شوند. برای آشپزخانه های امروزی محبوب ترین انتخاب ها عبارتند از هودهای مسی و استنلس استیل. هودهای مسی دوام شان باورنکردنی است و همچنین نما و ظاهر همیشه مدرن و جدیدی دارند که منحصر به فرد و مطابق با زمان پیش می رود. هودهای استنلس استیل نیز مجموعه امتیازات خاص خودشان را دارند و گزینه های خوبی برای ارتقاء جذابیت ظاهری و قابلیت کاربردی برای آشپزخانه شما طی سال های آتی محسوب می شوند. در اینجا به ذکر چند نقطه قوت و قدرتی که هودهای هواکش استنلس استیل را به چیزی فراتر و با ارزش تر از سرمایه گذاری بدل می کند، می پردازیم.



دوام و پایداری

ورق استیل یکی از پایدارترین موادی است که در لوازم خانگی مورد استفاده واقع می شود. هودهای استیل در برابر ضررها و آسیب های ناشی از آب مقاوم اند و زنگ نمی زنند و دچار خوردگی هم نمی شوند. این امر بسیار حائز اهمیت است، از این نظر که هدف و وظیفه کلیدی یک هود هواکش عبارت است از دور نمودن بخار چربی و مواد مضر و آسیب زننده بالقوه دیگر از محیط منزل شما. خاصیت چقرمگی ورق استیل نیز تضمین کننده این است که هود شما برای سال ها پس از نصب در شرایط عالی و ممتاز باقی خواهد ماند.

نما و ظاهر شیک و مدرن

لوازم خانگی ساخته شده از ورق استیل یک روند و گرایش دیرینه و طولانی مدت در طراحی آشپزخانه اند و منظره ای نوین و خنثی و بی رنگ برای منازل پدید می آورند که برق و درخشش خاصی ساطع و منتشر می کنند. استیل در هر چیزی وجود دارد، بدین معنا که کابینت ها، کف ها و بالای پیشخوان های شما به عنوان مکمل های مطلوب و کاملی فارغ از جنس مواد یا رنگشان کار خواهند کرد. به لحاظ محبوبیت و مقبولیت فزاینده ورق استیل در آشپزخانه، هماهنگ نمودن نما و منظره وسایل سخت افزاری شما با منظره فضای دور دور و برتان و اینکه بهترین تناسب را مشاهده و احساس کنید، امری سهل و آسان نیز می باشد. افزودن یک هود هواکش از جنس ورق استیل می تواند به کل به آشپزخانه شما منظره ای مدرن، براق و صاف بدهد.



تمیزکاری آسان

هودهای استیل نیاز به حداقل نگهداری از سوی صاحبان آنها دارند، فقط گاهی لازم است با تکه ای پارچه مرطوب به وسیله مالش تمیز و پاک شوند تا هر گونه ترشح یا تجمع یا پینه بندی و انباشت زدوده شود.  مواد پاک کننده مخصوص می توانند هر نوع کثیفی یا چرک خطرناک و مضر را زدوده و کمک کنند به دور ساختن اثرات و لکه ها یا انباشت های کثیفی. همچنین بایست به این موضوع توجه شود که ورق استیل فلزی غیر متخلخل است، بدین معنا که نسبت به مواد دیگر در برابر میکروب ها و باکتری ها به طور کارآمد تر و موثرتر مقاومت می کند. هدف از نصب هود مواجه شدن با آلاینده های دائمی است که موضوعی حیاتی و مهم محسوب می شود.

صرفه اقتصادی فوق العاده

یک هود استیل وسیله ای افزودنی و نسبتاً ارزان برای خانه شماست و همچنان که در حال خدمت رسانی است، ارزش آن از لحظه نصب آن تا هر وقت، افزوده می شود. هودهای استیل بی اندازه بادوام اند و طوری طراحی شده اند که برای سال ها در آشپزخانه شما جا خوش کنند و به همین موضوع مبین سرمایه گذاری عالی برای هر خانه دار باهوشی است. محبوبیت روز افزون هودهای استیل توجه و نظر مالکان را نیز جلب می کند و سبب افزایش ارزش خانه شما می شود هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت و برای فروش مجدد.
قیمت هود مستقیما به قیمت ورق استیل بستگی دارد. پرداخت هزینه متوسط در شروع کار با دوام و کارایی بالا تر قطعا از یک سیستم ارزان با طول عمر پایین و حساسیت پایین قابلیت جلب توجه ما را ندارد.