وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

چگونه می توان از ورق استیل مراقبت نمود

چگونه می توان از ورق استیل مراقبت نمود

چگونه می توان از ورق استیل مراقبت نمود

ورق استیل یک ماده ارتجاعی است که معمولاً در ظروف و لوازم آشپزخانه استفاده می شود. این آلیاژ لکه نمی گیرد و زنگ نمی‌زند، اما اگر لایه سطحی اکسید کروم روی این آلیاژ خراشیده شود، ممکن است زنگ ایجاد شود.

مقدمه:

ورق استیل یک ماده ارتجاعی است که معمولاً در ظروف و لوازم آشپزخانه استفاده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، این آلیاژ لکه نمی گیرد و زنگ نمی‌زند، اما هنوز زمان‌هایی وجود دارد که اگر لایه سطحی اکسید کروم روی این آلیاژ خراشیده شود، ممکن است زنگ ایجاد شود. با تمیز کردن و پرداخت فعال، می توانید زنگ زدگی را از بین ببرید و از ایجاد زنگ در آینده جلوگیری کنید. در این مقاله روش های مراقبت از سطح ورق استیل بیان گردیده است.

هر چه زودتر آب راکد را پاک کنید:

اگر ظروف را با دست می شویید، فوراً ورق استیل 304 را خشک کنید نه اینکه بگذارید در هوا خشک شود. آب باقی مانده مانع از تولید لایه ای از اکسید کروم توسط ورق استیل 304 می شود که به طور معمول از تشکیل زنگ زدگی جلوگیری می کند.

اسپری WD-40 را روی منطقه بپاشید:

WD-40 نه تنها به عنوان روشی برای تمیز کردن واترمارک یا اثر انگشت عمل می کند، بلکه به جلوگیری از علائم در آینده نیز کمک می کند. آن را به طور یکنواخت روی ورق استیل اسپری کنید و آن را با یک حوله تمیز بمالید. WD-40 مبتنی بر نفت است و برای مصرف ایمن نیست. پس از استفاده از WD-40 اگر از آن در آشپزخانه استفاده می کنید، ناحیه را با آب صابون تمیز کنید.

با یک برس اسفنجی یک پوشش شفاف روی سطح ایجاد کنید:

محافظ هایی مانند پوشش های Overbite یک لایه محافظ اضافی به ورق استیل شما اضافه می کنند تا در آینده لکه نشوند. روکش را به طور کامل روی استیل رنگ کنید و بگذارید 1تا2 ساعت خشک شود. برای حداکثر محافظت، 2 لایه اعمال کنید. محافظ را در یک ظرف فلزی یا شیشه ای بریزید، نه در ظرف پلاستیکی.

ورق استیل را در جهت مناسب نظافت کنید:

ورق استیل دانه ای شبیه به چوب دارد. از نزدیک به ورق استیل خود نگاه کنید تا ببینید به کدام سمت می رود. وقتی تمیز می‌کنید، مطمئن شوید که فقط در همان جهت تمیز می‌کنید تا خراش ایجاد نشود.

از یک پارچه میکروفیبر یا پد پلاستیکی استفاده کنید:

ابزارهای غیر ساینده بهترین عملکرد را دارند و به ورق استیل شما آسیب نمی رسانند. از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا آلودگی بیشتری روی ورق استیل خود ایجاد ننمایید. هرگز از پشم فولادی استفاده نکنید زیرا ورق استیل شما را خراش می دهد.

برای شستشوی ساده، ورق استیل را با آب پاک کنید:

آب گرم را به وسیله یک بطری اسپری، مستقیماً روی فولاد اسپری کنید و از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن لکه ها استفاده نمایید. هنگامی که ورق استیل را تمیز کردید، از یک پارچه خشک استفاده کنید تا هر گونه آب ایستاده را پاک کند. چند قطره صابون ظرفشویی را می توان به آب اضافه کرد تا هرگونه آلودگی اضافی را از بین ببرد. آنقدر صابون اضافه نکنید که آب آن کدر شود.

برای تمیز کردن موثرتر، به نسبت مساوی سرکه و آب روی ورق استیل اسپری کنید:

آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و آن را به استیل ضد زنگ خود بمالید. هنگامی که مخلوط را اسپری کردید، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید تا رگه یا لک نشود. بطری اسپری را بعد از اتمام کار در یخچال نگهداری کنید تا دفعه بعد که آماده تمیز کردن هستید آن را آماده کنید.

قیمت ورق استیل

برای تمیزی و درخشندگی عمیق تر از ایزوپروپیل الکل استفاده کنید:

یک نقطه روی پارچه را با الکل خیس کنید و فولاد را تمیز کنید. الکل لکه های روغن را حل می کند و در دمای اتاق خود به خود بدون رگه خشک می شود. در صورت تمایل می توانید الکل را با آب در قسمت های مساوی مخلوط کنید. در این حالت، پس از اتمام کار باید محلول را خشک کنید.

خرید Bar Keepers Friend برای از بین بردن زنگ زدگی:

قبل از شروع تمیز کردن، پودر را روی پارچه خود بپاشید. روی ورق استیل آب اسپری کنید و با پارچه پاک کنید. برای لکه های سخت از حرکات دایره ای ملایم استفاده کنید. برای لکه های مقاوم در برابر زنگ زدگی یا لکه ها، با مخلوط کردن Bar Keepers Friend با آب خمیر درست کنید و از یک اسفنج تمیز کننده برای تمیز کردن استفاده نمایید.

برای درخشش طبیعی، یک لایه نازک روغن زیتون بمالید:

بین 5 تا 10 قطره روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بریزید و با آن روی سطح استیل را پاک کنید. روغن زیتون به ورق استیل درخشندگی می بخشد و همچنین خراش ها را پنهان می کند و از لک شدن آن جلوگیری می کند. با یک پارچه خشک ادامه دهید تا روغن خشک شود. برای حفظ کیفیت فولاد هر ماه از روغن زیتون استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای روغن زیتون از روغن بچه استفاده کنید.

سینک استیل 304 یا سطح دستگاه را ماهی یکبار آرد بمالید:

روی سطح یا کف سینک آرد بپاشید. آرد را مانند ماشین واکس زدن به فولاد بمالید. همانطور که می روید، می بینید که سطح شروع به درخشش می کند. قبل از اینکه آرد را اضافه کنید، مطمئن شوید که سطح آن خشک است، در غیر این صورت با حالت خمیری مواجه می شوید که به فولاد می چسبد.

از پولیش مخصوص ورق استیل استفاده کنید:

پولیش را روی یک پارچه خشک اسپری کنید و با دانه های فولاد کار کنید. پس از استفاده از پاک کننده، آن را با پارچه میکروفیبر خشک کنید تا واقعاً بدرخشد. از پولیش صنعتی در آشپزخانه خود استفاده نکنید، زیرا قوی تر است و می تواند غذا را آلوده کند.






گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد