وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

اصول کلی ماشینکاری فولادهای ضد زنگ



مقدمه

رایج ترین و پر کاربردترین فولادهای زنگ نزن انواع آستنیتی هستند ، مانند درجه 304 (1.4301) و 316 (1.4401). اینها با نرخ کار سخت زیاد و خواص ضعیف تراشه در هنگام ماشین کاری مشخص می شوداین مقاله مباحث مهمی را که بر ماشینکاری موفق این فولادها تأثیر می گذارد ، پوشش می دهد.

استحکام دستگاه و ابزار

هنگام انجام فرآیند فولادهای زنگ نزن ، باید اطمینان حاصل شود که هیچ گونه تراشه یا خط و خشی ناشی از لرزش دستگاه یا درگیری بین ابزار وجود نداردماشین آلات باید "قابل توجه" و قادر به ایجاد برش های عمیق مورد نیاز در ماشینکاری فولاد ضد زنگ آستنیتی بدون کاهش سرعت خوراک یا سرعت مناسب سطح باشندآموزش های کوچک یا کارگاه های فرزکاری و یا به منظور سرگرمی برای ماشینکاری های فلزی ملایم ، برنج و غیره که احتمالاً برای ماشینکاری موفق فولادهای زنگ نزن به اندازه کافی مهم نیست کاربرد بیشتری دارد.

دستگاه ها نباید در معرض لرزش بیش از حد در بستر ماشین ، درایوها و جعبه دنده ها یا در ابزار برش یا اتصالات آن باشنداز اوره های بزرگ خارج از جعبه ابزار جلوگیری شودفاصله بین نوک برش و تکیه گاه جعبه ابزار باید تا حد امکان کم باشد و سطح مقطع تا حد ممکن به اندازه ساق پا کفایت دارداین همچنین می تواند در حذف گرما از نزدیکی صورت در حین برش کمک کندآربورس برای حمایت از برش فرزهای بشکه ای باید تا حد امکان کوتاه باشدتکیه گاه های آربور باید تا حد امکان به انتهای برش نزدیک باشند تا حداکثر پشتیبانی را داشته باشد.

برخی از این روش ها به عنوان یک روش برش فلز غیر معمول نیست ، اما می توانیم تخریب و کاهش عمر قطعات را مشاهده کنیم البته ممکن است تشخیص نیاز به تعویض را راحت تر تعیین کنیم.

 

مواد ابزار

از فولادهای با سرعت بالا (HSS) (فرفورژه یا سنگ تراشی) یا ابزار کاربید سیمانی شده می توان برای ماشینکاری فولادهای زنگ نزن استفاده کرد.

فولادهای پر سرعت

در هر دو روش تنگستن یا مولیبدن HSS قابل استفاده استاین موارد به ویژه در عملیات ماشینکاری شامل عملیات خوراک زیاد و ماشینکاری با سرعت کم که در آن تنش های لبه برش متغیر ناشی از اشکال پیچیده ابزار وجود دارد ، مفید هستند.
انواع تنگستن (به عنوان مثال T15) می توانند برای مقاومت در برابر سایش و سختی قرمز آنها مفید باشند. HSS از مولیبدن بیشتر استفاده می شود ، M42 برای برنامه های کاربردی مانند برش فرز که در آن ترکیبی مناسب از سختی و مقاومت در سرعت های برش کمتر مورد نیاز است مفید است. M42 از سختی بهتری نسبت به نمرات مانند رایج ترین M2 برخوردار است ، اما ممکن است با این حال سخت نباشد.


اگر ابزارها مستعد پیچ ​​خوردگی لبه هستند ، از درجه سختی بالاتری استفاده کنید ، به عنوان مثال M2 ، M10  اگر ابزار در حال سوختن است ، از درجه سختی قرمز بالاتری استفاده کنید ، به عنوان مثال  M42 ، T15  اگر ابزار پوشیدنی است ، از درجه مقاومت در برابر سایش استفاده کنید ، مثلاًT15



کاربیدهای سیمانی

کاربیدهای سیمانی به طور معمول برای ماشینکاری فولادهای ضد زنگ مورد استفاده قرار می گیرند که در آن سرعت های بالاتر یا فیدهای بالاتر نسبت به مواردی که می توانند با استفاده از HSS تولید شوند مورد نیاز استدر هر دو نوک یکبار مصرف یا نوارهای براق (جایی که سرعت برش کمتری قابل تحمل است) قابل استفاده است و از کاربیدهای تنگستن یا ترکیبی از تنگستن و سایر کاربیدهای فلزی از جمله تیتانیوم ، نیوبیوم و کروم تشکیل شده استکاربیدها با کبالت پیوند دارندنمرات کاربیدهای تنگستن "مستقیم" برای ماشینکاری فولادهای زنگ نزن آستنیتی و دوتایی استفاده می شود و کاربیدهای "پیچیده" برای ماشینکاری درجه های خانواده مارتنزیتی و فریتی استفاده می شوند.
کاربیدهای روکش دار از مزایای دیگر افزایش مقاومت به سایش و مقاومت در برابر شکستگی برخوردار هستنددر نتیجه آنها در مقایسه با ابزارهای کاربید بدون روکش دارای سرعت برش بالاتری هستند.
طیف گسترده ای از ابزارهای کاربید موجود معمولاً بدان معنی است که برای بدست آوردن مشخصات ماشینکاری مطلوب برای موقعیت های خاص ، آزمایش های ماشینکاری لازم است.

شکل و تیزی ابزار

لازم است وسایل برش را هنگام کار با فولادهای ضد زنگ تیز نگه داریدسنگ زنی و تیز کردن دقیق شکل ابزار برای دادن زوایای برش دقیق و تمیز بسیار مهم استاین همچنین به بهینه سازی کمک می کند:


پایان عمر ابزار ،
بهره وری از دقت و تحمل بین رندرها

و کاهش:

ابزار
قدرت مورد نیاز را خراب می کند

تیز کردن مجدد باید به محض وخیم شدن کیفیت برش انجام شود.
سنگ زنی ماشین با استفاده از چرخ های کاملاً مناسب و عاری از لعاب ، برای بدست آوردن دقت لازم در هندسه ابزار از سنگ زنی دستی بهتر است.

هندسه صحیح ابزار برای به حداقل رساندن شکل گیری خرچنگ روی قسمتهای ابزار مهم است.
ساخت swarf همچنین می تواند منجر به افزایش قدرت مورد نیاز دستگاه و سطح ضعیف سطح روی سطوح ماشین کاری شود.
زاویه های تسکین ابزار باید صاف باشندصورت های تسکین دهنده مقعر به دلیل کاهش حمایت از لبه برش می توانند در تراشیدن ابزار یا شکستگی ایجاد شوند.

در صورت امکان از روبرو ابزار باید جداکننده های تراشه یا شکاف ها استفاده کنند زیرا فولادهای ضد زنگ آستنیتی مستعد شکل گیری چرخش های طولانی مارپیچ هستند که می توانند به راحتی در اطراف ابزار و قطعات قرار گیرنداینها به راحتی می توانند در اطراف ابزارآلات پیچیده شوند و حذف آنها دشوار و وقت گیر استدر موارد شدید ، ابزار با چرخش درهم پیچیده می شود.



روغن کاری و خنک کننده

ضروری است که در هنگام ماشینکاری فولادهای ضد زنگ از برش مایعات استفاده شوداین به دلیل اثرات ترکیبی از برش های عمیق و میزان زیاد خوراک مورد نیاز برای غلبه بر اثرات سخت شدن کار و همچنین هدایت حرارتی کم فولادهای ضد زنگ آستنیتی ، محدود کردن جریان گرما به دور از صورتهای ماشین کاری استگرمای بیش از حد سطوح استیل ضدزنگ ، که با تشکیل رنگهای گرمازدایی مشخص می شود ، در طول ماشینکاری می تواند مقاومت در برابر خوردگی را مختل کند و بنابراین باید از آن جلوگیری کرددر صورت تشکیل ترشی می توان از سطح برای بازگرداندن مقاومت در برابر خوردگی در قسمت نهایی استفاده کردگرمای بیش از حد همچنین می تواند منجر به اعوجاج شود که جبران یا تصحیح آن دشوار است.

روغن کاری شده توسط برش مایعات همچنین به کاهش فرسودگی ابزار کمک می کند و شال ماشینکاری را از بین می برد.
به طور کلی سرمایش نسبت به روانکاری با سرعت برش از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل در پردازش فولادهای زنگ نزن به طور معمول از سرعت بالای سیال برش استفاده می شود.

از روغنهای معدنی یا روغنهای امولسیون قابل حل در آب استفاده می شودروغنهای معدنی برای کار با ماشینهای سنگین با بارهای سنگین با سرعت کم یا مکانی که از HSS استفاده می شود ، مناسب تر هستندروغنهای امولسیفیه برای ماشینکاری با سرعت های بالاتر با ابزار کاربید استفاده می شوند.

روغنهای معدنی

از روغنهای معدنی سولفوره ، کلر و سولفو کلر شده می توان با افزودنیهای روغنهای چرب تا 10٪ برای ماشینکاری گریدهای غیر آزاد استفاده کردبرای رقیق کردن این روغنها از پارافین استفاده می شود ، در نسبت روغن / پارافین بین 1/5 برای سرعت های زیاد و کار با تغذیه سبک تا 1/1 برای سرعت کندتر و ماشین کاری با خوراک سنگین تر.
اگر سایش بیش از حد تجربه می شود ، از رقیق کردن بیشتر استفاده کنیداگر لبه برش تمایل به سوختن دارد ، رطوبت را کاهش دهید.

روغنهای امولسیون

این روغنها با آب رقیق می شوند و نسبت به روغنهای معدنی رقیق شده پارافین سرمایش بهتری دارنددر صورت استفاده از روغن های امولسیون قابل فشار با فشار شدید (EP) ، می توان از عملیات ماشینکاری شدید پشتیبانی کردمهم است که رقیق سازی با اضافه کردن روغن به آب انجام شود ، نه آب به روغن ، به گونه ای که شکل صحیح امولسیون با خاصیت روغن کاری و خنک کننده مناسب ایجاد شود.

پس از ماشینکاری باید تمام آثار سیال برش از سطح خارج شود تا سطح فولاد ضدزنگ بتواند خود را نشان دهدتحت شرایط خاص ، باید میزان اسیدپاشی در نظر گرفته شود.

مطالعه مقالات بیشتر در رابطه با ورق استیل در وبسایت گروه فلز

 

روش های موجود در سایت برای طبقه بندی محصولات درجه استیل



 

روشهای شیمیایی (خوردگی)

مهم است که سطوح فلزات مورد آزمایش شیمیایی بدون مقیاس ، بدون پوشش ، بدون چربی و هرگونه آلودگی آهن و تمیز باشنددر غیر این صورت محلول آزمایش نمی تواند به درستی با سطح فلز تعامل برقرار کند.
در حالت ایده آل ، سطح باید به آرامی از بین برودکاغذ مبتنی بر اکسید آلومینیوم "مرطوب و خشک" برای این کار مناسب است.
برای اطمینان از تمیز بودن سطح و گریس سطح ، شستشوی ساده در آب صابون و شستشو در آب تمیز و به دنبال آن خشک شدن با یک دستمال کاغذی تمیز باید رضایت بخش باشداز حلال های مبتنی بر الکل نیز می توان برای دفع نهایی استفاده کرد.

قبل از شروع هر یک از تست های توصیف شده ، اطمینان حاصل کنید که ادبیات بهداشت و ایمنی مناسب را از تأمین کننده مواد شیمیایی مورد استفاده دریافت کرده و آن را کاملاً درک کنید

آزمایش آب

قطره بزرگی از آب شیر بر روی سطح فولاد و سمت چپ در امتداد نمونه ، به طور معمول لکه زنگ زدگی را روی یک کربن یا فولاد آلیاژی کم تولید می کند ، اما روی یک استیل ضد زنگ این لکه دارای اعتبار نیستبا این وجود تفاوت بین خانواده ها یا نمرات مختلف از جنس استنلس استیل در رابطه با این میزان از زنگ زدگی وجود ندارد.

تست محلول سولفات مس

یک محلول سولفات مس 5 درصد ساده ، که به همان روش آزمایش افت آب استفاده می شود ، باید تفاوت بین فولادهای ضد زنگ و فولاد ضد زنگ را تأیید کندرسوب رنگی فلز باید به راحتی روی فولادهای ضد زنگ تشکیل شود ، اما اگر نمونه از فولاد ضد زنگ باشد ، محلول باید بدون رنگ مس باقی بماند.

آزمایش اسید نیتریک

اسید نیتریک یک ماده شیمیایی خطرناک تر برای ذخیره و کنترل نسبت به سولفات مس است ، بنابراین یک انتخاب مناسب برای آزمایش شرایط کاری نیستبا این حال ، یک محلول رقیق اسید نیتریک به راحتی به فولادهای ضد زنگ حمله خواهد کرد و بیشتر فولادهای ضد زنگ را تحت تاثیر قرار می دهدبرخی از حمله می تواند نشان دهد که نمونه می تواند یک نوع مارتنزیتی ضد زنگ باشد ، اما این ممکن است قطعی نباشداز اسید نیتریک غلیظ می توان برای متمایز کردن برخی آلیاژهای نیکل از فولادهای ضد زنگ ، با ظهور رنگهای سبز مایل به آبی یا رنگهای کم رنگ استفاده کرد.

تست سولفات مس و کلرید مس

ASTM A380  یک برنامه آزمایشی پالایش یافته تر از آزمایش سولفات مس ساده را تشریح می کنددسته 250 میلی لیتر محلول آزمایش با استفاده از آب مقطر و  10میلی لیتر اسید سولفوریک  sp gr 1.84،که از  4گرم سولفات مس ساخته می شود.

اگر یک کانسار مس به آرامی تشکیل شود ، اما در طی یک مدت زمان 6 دقیقه از تعویض سطح فولاد با محلول ، این می تواند نشان دهد که احتمالاً این فولاد از جنس استنلس استیل فرتونی یا مارتنزیتی استاگر اینطور نباشد ، نمونه احتمالاً از نوع آستنیتی است. (این نیز ممکن است برای بیشتر فولادهای دوبلکس اتفاق بیفتد زیرا از انعطاف پذیری مشابه یا بهتری نسبت به انواع آستنیتی برخوردار هستند).جایگزین یک محلول کلرید مس است که با اسید هیدروکلریک اسیدی شده است.
13 
میلی لیتر اسید هیدروکلریک غلیظ
10
گرم کلرید مس
50
میلی لیتر آب مقطر

اگر سطح فولاد وقتی قطره به مدت یک دقیقه باقی مانده است از روکش مسی استفاده شود ، احتمالاً نمونه آن از نوع فولاد ضد زنگ فریتی یا مارتنزیتی استاگر اینطور نباشد ، نمونه احتمالاً از نوع آستنیتی یا دوبلکس است.




آزمایش گوگرد

این روش می تواند برای تمایز بین نمرات پر آلیاژی Machinablity  سولفوریزه مانند 1.4305 (303) و نمرات غیر سولفوریزه مانند 1.4301 (304) استفاده شوداین آزمون بین نمرات این گریدها انجام شد.
این آزمایش مبتنی بر آزمایش نقص فولادی "چاپ گوگرد" است که در آن یک قطعه کاغذ عکاسی با سرعت آهسته برای چند دقیقه در اسید سولفوریک رقیق (تقریباً 5٪) خیس می شود و سپس با سطح فولادی تمیز در تماس قرار می گیرداجزاء سولفید موجود در فولاد با اسید واکنش نشان می دهند و گاز سولفید هیدروژن تشکیل می دهند که روی کاغذ به عنوان لکه قهوه ای تیره دیده می شوداگر آزمایش بر روی نمونه های هر دو فولاد انجام شود ، کاغذ تیره تر نشان می دهد که نمونه از درجه سولفوریزه استمقالات را می توان با راه حل های عکاسی تهیه کرد و برای تأیید «تصویر گوگرد» تأیید کرد ، اما آزمایش در محل با کاغذ خیس شده اسید سولفوریک به تنهایی باید منطقی باشد.

سایر تست های محلول اسید

آزمایشات دیگر اسید فسفریک ، اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریک وجود دارد که با داشتن امکانات مناسب و سطح مهارت عملگر می توان برای مرتب سازی درجه های مختلف فولاد ضد زنگ استفاده کرداین روشها معمولاً شامل استفاده از اسیدهای غلیظ می شوند،که در برخی از دماهای بالا و مرتب سازی درجه در سطح مناسب نیستند.

کیت های آزمایش شیمیایی اختصاصی

شاید متداول ترین نمرات فولادی که نیاز به طبقه بندی دارد انواع آستنیتی غیر مولیبدن 1.4301 (304) از انواع حاوی مولیبدن 1.4401 (316) باشداین آزمایشات بسته به وجود مولیبدن در فولاد ، تغییراتی در رنگ ایجاد می کند.
این کیت های آزمایشی از طریق شرکت های عضو BSSA در انگلستان بصورت تجاری در دسترس است .
کیت های تست شیمیایی گرانتر اما جامع که با هدف شناسایی طیف وسیعی از نمرات از جنس استنلس استیل قابل تهیه هستند می توان از ایالات متحده آمریکا دریافت کردیکی از کیت های مشابه Alloy Detector 410L از Systems Systems Laboratories Inc Inc است که این کیت توسط BSSA تأیید نشده است ، و هیچ مسئولیتی در قبال مناسب بودن و صحت محصول ندارد.

یک روش ساده به صورت مرحله به مرحله برای شناسایی یک فولاد ضد زنگ

فلزاتی مانند آلیاژهای تیتانیوم یا نیکل نسبتاً نادر هستند ، به جز در صنایع خاص مانند هوافضا یا کارخانه پردازش درگیر خوردگی (شیمیایی تهاجمی)کاربرد دارند. در کاربردهای مهندسی عمومی یا ساخت و سازها از فولادهای کم آلیاژ (کربن) و فولادهای ضد زنگ بیشتر استفاده می شوددر این روش مرحله ای فرض کردیم که فلز استفاده شده از فولادی است اما از نوع ناشناخته است و هیچ علامت درجه ای یا استاندارد نداردغالباً ترکیبی از تست ها برای محدود کردن انتخاب ها به یک نوع نمره مورد نیاز است.
فولاد ضد زنگ به اختصار SS
کم آلیاژ یا فولاد کربن مخفف CS است

این روشها توسط BSSA تأیید نشده است ، که هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت نتیجه گیری های حاصل از انواع فولادی ندارند.

تست

مشاهده

نتیجه

1. ظاهر اولیه

پوشش ها یا سطوح با روغن رنگ شوند

SS به ندرت رنگ می شودبرای جلوگیری از خوردگی ، بخش های CS اغلب با چاشنی اولیه ، که گاهی اوقات روغنکاری می شوند ، تهیه می شوند

سطح فلز برهنه با مقیاس خاکستری سنگین یا پوشش زنگ زدگی

آسیاب تولید شده توسط SS معمولاً دارای ابعاد کمبود است مگر اینکه آلوده به CS باشد سطح SS لکه های زنگ زدگی را نشان نمی دهد اگر سطح دارای نور کلی زنگ زدگی باشد احتمالاً CS باشد.

2- آزمایش محلول افت آب یا سولفات مس

رنگ مس به سرعت توسعه می یابد

فولاد به احتمال زیاد CS است

3. جاذبه مغناطیسی

آهنربا دستی در مناطق خاصی جذب نمی شود یا فقط ضعیف جذب می شود

SS نرم یا کار سرد بعد از مولی استفاده کنیدتست نقطه ای برای نشان دادن اینکه آیا این نوع از 304 یا 316 است یا خیرآزمایش گوگرد نشان می دهد آیا فولاد نیازمند ماشینکاری است ، مانند 303.

4. اسید سولفات مس یا آزمایش کلرید مس

یعنی رسوب مس به آرامی یعنی در عرض چند دقیقه

به احتمال زیاد SS یا ماتریس است یا در غیر این صورت فرض کنید که دارای آستنیتی یا دوتایی است

5. آزمایش گوگرد

مقاله علائم قهوه ای متمایز را نشان می دهد

فولاد درجه سولفوریزه است (با این حال می تواند CS یا SS باشد)

6. مولیتست نقطه

تاریک شدن تست لکه زرد

مولیبنوم حاوی SS (316،317،444،904L ، انواع 6٪ مو ، و بیشتر فولادهای ضد زنگ دوبلکس)

 

 

 

در رابطه با ورق استیل می توانید در اینجا مقالات بیشتری را بخوانید.

مشخصات نهایی محصولات صاف از جنس استنلس استیل (ورق و بشقاب)



مقدمه

سطح پایانی برای ورق استیل ضد زنگ (کویل ، نوار) ​​و صفحات ، در BS EN 10088-2: 2005 مشخص شده استشرایط پایانی ورق / صفحه و نوار فولادهای ضد زنگ مستقیما با خواص مقاومت در برابر خوردگی درگیر است که در این دستوالعمل آورده شده است .


استاندارد گرم و سرد "پایه" و "سطح پایانی" را مشخص می کند ، به عنوان یک ویژگی خاص می توان سطح صاف و براق آن را مثال زد که با دید کاربردی می توان به آن دست یافت.

بسیاری از سطوح پایانی سطوحی هستند که رنج استاندارد بالایی از مقاومت در برابر خوردگی را در اختیار شما قرار می دهد ، این رنج استاندارد می تواند تا حد پتانسیل ترکیبی گرید ها بالا باشد.


سطوح پایانی درشت به عنوان مثال پایان 'G') ممکن است مقاومت در برابر خوردگی فولاد را در کاربردهای شدید محدود کند ، جایی که یک گرید خاص در شرایطی نزدیک به حد مقاومت در برابر خوردگی خود کار می کند.


از نظر عددی یا کمی این تعریف بسیار دشوار است و غالباً موضوعی براس سنجش است.

برای اطلاعات بیشتر نشریه Euroinox به سطح نهایی و اثر آن در خواص مکانیکی از جنس استنلس استیل(مانند ورق استیل) مراجعه کنید.

سطح پایانی BS EN 10088-2

جدول 6 BS EN 10088-2 پایان های هر دو را مشخص می کند

  • نورد گرم داغ (1)
  • نورد سرد پایان (2)
  • "پایان ویژه"

 

تعاریف پایان سطح سعی در بیان سطح نهایی از نظر توپوگرافی سطح حاصل از مقادیر Ra ندارد.
این استاندارد از یک سیستم کدگذاری مبتنی بر فرآیند ساخت استفاده می کند.
تعریف کاملی در استاندارد نشان داده شده است ، با یادداشت های مناسب از نظر: -

  • نوع مسیر پردازش
  • سطح پایانی

 

دقیقاً تعریف یک "پایان ویژه" برای یک برنامه خاص که در آن نیاز به یک زیبایی خاص است ، معمولاً شامل مشاوره نزدیک با متخصصان می باشد ، زیرا خصوصیات سطح می تواند متفاوت باشد.


پس از مشخص شدن درجه ریزه کاری نهایی ، پذیرش سطح نهایی ویژه اغلب با استفاده از نمونه های مرجع 'swatch' انجام می شود.

نورد گرم

جدول ، جدولهای نورد گرم BS EN 10088-2 را از جدول 6 استاندارد نشان می دهد ، راهنمایی برای مقادیر معمولی Ra (در میکرو متر) ، در صورت موجود بودن ، بر روی تولید کنندگان یا داده های پیمانکاران با سطح پایان درخواستی.

 

 

 

پایان نورد گرم نهایی

اختصار

مسیر فرایند نهایی

یادداشت

میکرو متر معمولی (Ra)

1C

نورد گرم ، نرمالیزه کردن، ماسه زنی

سطح پوشیده از مقیاس آسیابقطعات آماده ممکن است برای کاربردهای مقاوم در برابر گرما (اکسیداسیون) مناسب باشد ، اما برای بهینه سازی مقاومت در برابر خوردگی باید حذف تنش شوند.

.

1E

نورد گرم ، گرمای تصفیه شده ، فشرده سازی مکانیکی

عاری از مقیاس آسیاب توسط انفجار شلیک یا سنگ زنیاین پایان همچنین می تواند مقاومت در برابر خوردگی را کاهش دهد

.

1D

نورد گرم ، گرمای تصفیه شده ، اسیدشویی

رایج ترین نوع در دسترس " نورد گرم " استبیشتر نورد گرم مقاوم در برابر خوردگی مشخص شده است

4-7





1U

نورد گرم ، بدون عملیات حرارتی ، بدون فشرده سازی

سطح با مقیاس نورد (آسیاب) پوشانده شده استسطح مناسب برای محصولات در نظر گرفته شده برای کار بیشتر به عنوان مثال نوار برای چرخش مجدد.

-

نورد سرد آسیاب

جدولهای استاندارد BS EN 10088-2 را از جدول 6 استاندارد نشان می دهد ، با راهنمایی برای مقادیر معمولی Ra (در میکرو متر) ، در صورت وجود ، بر روی تولید کنندگان یا داده های پیمانکارهای سطح بالا.

کارخانجات نورد سرد نهایی

خلاصه

مسیر فرایند نهایی

یادداشت

میکرو متر معمولی (Ra)

2B

نورد سرد ، گرما ، اسیدشویی

رایج ترین نوع "نورد سرد" در دسترس استبدون انعکاس ، پایان صاف ، کنترل صافیدامنه ضخامت محدود شده توسط ظرفیت تولید نورد پوست تولید کنندگان محدود می شود.

0.1-0.5

2C

نورد سرد ،عملیات حرارتی، بدون فشرده سازی

صاف با یک مقیاس عملیات حرارتی ، مناسب برای قطعات مورد نیاز برای تولید یا کاهش در مرحله بعدی یا در جایی که قطعات برای کاربردهای مقاوم در برابر حرارت هستند.

-

2D

نورد سرد ، نزمالیزه کردن ، ترشی

اندازه ورق ضخیم تر استنرمی به اندازه 2B خوب نیست ، اما برای اکثر اهداف کافی است.

0.4-1.0

2E

نورد سرد ، تحت گرما ، عملیات مکانیکی

خشن و کسل کننده معمولاً برای فولادهایی با مقیاس که در برابر محلول های ترشی بسیار مقاوم هستند کاربرد دارد

-

2H

نورد سرد ، سختکاری

چرخش "دما" بر روی انواع آستنیتی مقاومت مکانیکی را بهبود می بخشدصافی شبیه به 2B

-

2R

نورد سرد ، آنیل روشن

"آینه" بسیار بازتابنده ، بسیار صافغالباً با روکش های پلاستیکی برای فشارها تهیه می شودکالاهای تولیدی معمولاً بدون اتمام بیشتر در معرض کار هستند

.05-0.1

2Q

نورد سرد ، سخت شدن ، بدون مقیاس

فقط در انواع مارتنزیتی (مثلاً 420) موجود استبا استفاده از عملیات حرارتی و محافظت از گرما در هوا ، از پوسته پوسته شدن جلوگیری می شود

-

پایان های ویژه

جدول ، پایان های ویژه BS EN 10088-2 را از جدول 6 استاندارد نشان می دهد ، با راهنمایی برای مقادیر معمولی Ra (در میکرو متر) ، در صورت موجود بودن ، بر روی تولید کنندگان یا داده های پیمانکاران در پایان سطح.

 

پایان های ویژه

خلاصه

مسیر فرایند نهایی

یادداشت

میکرو متر معمولی (Ra)

1G یا 2G

زمینی

می تواند بر اساس یا در پایان '1' یا '2' سابق آسیاب باشدیک بافت یک طرفه ، بسیار بازتابی نیست

-

1J یا 2J

صاف شده یا کوفته

می تواند مبتنی بر یا '1' یا '2' سابق آسیاب صاف و صاف تر از "G" با بافت یک طرفه باشد ، نه بسیار بازتاب دهنده

0.2-1.0

1K یا 2K

ساتن جلا

می تواند بر اساس اتمام کارخانه های قبلی '1' یا '2' انجام شود. صاف ترین موارد غیر انعکاس دهنده ویژه با مقاومت در برابر خوردگی مناسب برای اکثر برنامه های خارجی.

کمتر از 0.5

1P یا 2P

جلا روشن

می تواند بر اساس اتمام کارخانه های قبلی 1 یا 2 باشدمی تواند یک پایان آینه باشد.

کمتر از 0.1

2F

نورد سرد ، گرمازا ، پوست بر روی رولهای خشن منتقل شد

یکنواخت سطح غیر منعکس کننده مات ، می تواند در هر دو آسیاب 2B یا 2R باشد

-

1M یا 2M

طرح دار

می تواند بر اساس یا در پایان '1' یا '2' سابق آسیاب باشدیک طرف فقط الگوی استشامل صفحات "چکر" (پایان کار قبلی "1") و بافتهای ریز ("2" پایان کارخانه سابق)

-

2W

راه راه

نورد مشخصات (به عنوان مثال ذوزنقه یا سینوسی)

-

2L

رنگی

برای تخته های صاف (2R ، 2P یا 2K ماهیان) یا قالب (2M) پایه دار در انواع رنگها به کار می رود

-

1S یا 2S

روکش سطح

می تواند بر اساس یا در پایان '1' یا '2' سابق آسیاب باشدمعمولاً فقط از یک طرف با روکش فلزی مانند قلع ، آلومینیوم یا تیتانیوم روکش می شود

-

 

مقایسه کدهای پایان سطح فعلی با BS 1449 (منسوخ شده)

جدول بیانگر چگونگی تعریف سیستم های مختلف سطح پایانی مختلف با استفاده از BS EN 10088-2 است.

-

شرح

BS1449-2

از جانب

ASTM (A480)

1D

نورد گرم ، گرمای تصفیه شده ، ترشی

1

IIa (c2)

1

2B

نورد سرد ، گرما ، ترشی ، پوست

2B

IIIc (n)

2B

2D

نورد سرد ، گرما درمان ، ترشی

2D

IIIb (ساعت)

2D

2R

نورد سرد ، آنیل روشن

2A

سوم (متر)

کارشناسی

2G

نورد سرد ، زمین

3A

-

شماره 3

2J

نورد سرد ، برس یا کسل کننده جلا

3B (یا 4)

-

شماره 4

2K

نورد سرد ، ساتن جلا

5

-

شماره 6

2P

نورد سرد ، جلا روشن

8

-

شماره 8

 

زیمنس نیروگاه سیکل ترکیبی را برای Evonik احداث می کند

 

زیمنس انرژی در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بسیار کارآمد برای شرکت شیمیایی ویژه Evonik در محل صنعتی خود در مارل ، نوردراین-وستفالن ، آلمان است. این نیروگاه با استفاده از یک توربین گازی SGT-800 ، یک توربین بخار SST-400 و دو ژنراتور ، این نیروگاه با 90 مگاوات ظرفیت الکتریکی و 220 مگاوات ظرفیت حرارتی نیرو و گرما تولید می کند. این نیروگاه در سال 2022 جایگزین نیروگاه گازی پشتیبان به بهره برداری خواهد رسید. در کنار اجزای نیروگاه ، زیمنس انرژی نیز سیستم کنترل SPPA-T3000 را برای کنترل کارخانه برش تهیه می کند. توافق نامه خدمات بلند مدت بین زیمنس انرژی و ایونیک ، دسترسی به نیروگاه و اجزای آن را تضمین می کند.

زیمنس انرژی به عنوان پیمانکار عمومی پروژه مهم کارخانه نیروگاه بسیار کارآمد را توسعه داده و خواهد ساخت. خدمات مالی زیمنس وKfW IPEX-Bank کارخانه جدید را در مرحله ساخت و پس از راه اندازی با حجم پروژه در محدوده سه رقمی پایین یورو میلیون یورو به طور کامل تأمین می کنند.

 



ساخت نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دومین پروژه ترکیبی از گرما و نیرو (CHP) است که امسال در پارک شیمیایی مارل اجرا شده و نام آن را سایت اونیک نامیده اند.

شرکت زیمنس یک از بزرگ ترین شرکت های نیروگاهی در سطح دنیا است که در مالکیت اصلی آن در کشور آلمان می باشد.

این شرکت به طور گسترده ای در تمام قاره ها حضور دارد و در کشورهای زیادی مراکز ، نمایندگی و پایگاه هایی برای ساخت ، مدیریت و کنترل نیروگاه های جدید و نیروگاه هایی که مسوولیت پشتیبانی آن ها را به عهده دارند تاسیس کرده و از آنها استفاده می کند.

برای مشاهده آخرین مسایل مربوط به ورق استیل و استعلام قیمت ورق استیل در ایران می توانید از وبسایت گروه فلز بازدید کنید.

دمای ذوب برای فولادهای زنگ نزن است



مقدمه

فولادهای ضد زنگ آلیاژ پایه آهنی هستند و به همین دلیل مانند دمای عناصر فلزی ذوب و یخ نمی زنند ، بلکه بستگی به ترکیب شیمیایی فولاد در یک محدوده دما دارند.
آلیاژهای اضافی نیز از محدوده ذوب عنصر عبور می کنندآهن خالص (آهن) دارای نقطه ذوب ثابت 1535 درجه سانتیگراد ، کروم (Cr) 1890 درجه سانتیگراد و نیکل (Ni) 1453 ° C در مقایسه با طیف وسیعی از 1400-1450 ° C برای فولاد ضد زنگ نوع 304 است.

اهمیت دامنه ذوب

دامنه ذوب برای فولاد سازان بسیار مهم است زیرا موفقیت در عملیات ذوب و ریخته گری به انتخاب صحیح دما بستگی دارد.

در نورد یا فورج پس از تثبیت و پردازش اولیه توسط ذوب آهن برای شکل گیری فولاد و سرد کردن آن از دمای ذوب به خمیری شکل شدن است که برای ما اهمیت پیدا میکند.

ولی در زمینه های طراحی و مسایل عملیاتی دمای ذوب اهمیت کمی برای طراحان ، مهندسان و کاربران فولاد دارد.

گرچه دمای ذوب باعث افزایش خاصیت دما مانند مقاومت در برابر خزش می شود ، این مورد فقط مورد توجه محققان است.
اطلاعاتی درباره مقاومت خزش در دماهای مختلف خدمات در دسترس است.
دامنه ذوب مستقیماً روی مقاومت در برابر اکسیداسیون ورق استیل مقاوم در برابر حرارت فرد تأثیر نمی گذارداین ارتباط بیشتر با محتوای کروم مرتبط است و با مقایسه 304 و 310 نوع نشان داده شده است.

هر دو محدوده ذوب یکسان 1400-1450 درجه سانتیگراد دارند ، اما حداکثر دمای خدمات در جوهای هوا 870 درجه سانتیگراد برای نوع 304 و 1050 درجه سانتیگراد برای نوع 310 است



دامنه ذوب

جدول زیر ، برگرفته از کتابچه راهنمای تخصصی ASM ، "فولادهای زنگ نزن"
، دامنه ذوب در درجه سانتیگراد (درجه سانتیگراد) برخی از درجه های معمول فولاد ضد زنگ را نشان می دهد ، که برای مقایسه در محدوده های ذوب آنها قرار گرفته اند.
داده ها برای گریدهای مشخص شده "1" از برگه های داده ضد زنگ Outokumpu گرفته شده است.

محدوده ذوب

نمرات فولادی

1325-1400

1.4547 (254SMO) 1

1370-1480

440A ، 1.4125 (440C)

1375-1400

1.4401 (316) ، 1.4404) 316L

1385-1445

1.4462 (2205) 1

1400-1420

1.4310 (301)

1400-1425

1.4886 (330) ، 1.4541 (321) ، 1.4550 (347)

1400-1440

1.4542 (17-4PH)

1400-1450

1.4372 (201) ، 1.4301 (304) ، 1.4307 (304L) ، 1.4303 (305)، 1.4833 (309)، 1.4845 (310)

1425-1510

430 ، 446

1450-1510

420

1480-1530

409 ، 410 ، 416 ،

 

تأسیسات جدیدی برای BUTTING در چین به بهره برداری رسیده است


 

BUTTING Tieling در چین ، سالن های تولید جدیدی را در پایان سال 2019 به اتمام رساند. اخیراً دو تسهیلات جدید در یکی از دو سالن به بهره برداری رسیده


استاین تجهیزات به مشتریان این امکان را می دهد تا محصولات سفارشی شده یا آلیاژهای خاص مورد نیاز خود را به طور مستقیم  BUTTING بدست آورندبا شروع


عملیات ، دو سرمایه گذاری همزمان انجام شد.


یکی از برنامه ها جدید غرفه رنگی به ابعاد 20 × 8 متر استغرفه رنگ مجهز به سیستم پیش فیلتر راهرو برای هوای خروجی و همچنین سیستم فیلتر جیب بعدی و


فرایند "فوتوکاتالیز" استاین غرفه نقاشی شامل دو سیستم هوای اگزوز 45 کیلو وات استاز طرف دیگر سیستم جدید انفجار ذرات فولادی به بهره برداری رسیددر


این تأسیسات که بالاترین الزامات رسمی را برآورده می کند ، علاوه بر بازیافت ، پردازش مجدد و گلوله های گرد و غبار باقیمانده ، حفاظت از انتشار توسط دو واحد فیلتر


ریز 15 کیلووات نیز تضمین می شود.



در حال حاضر ، ذینفعان اصلی هر دو تسهیلات ، مشتریان خطوط تأمین برای صنعت انرژی زمین گرمایی و پروژه های کامل هستند که اغلب شامل سازه های فلزی رنگ


شده هستند.




بوتینگ یک شرکت بزرگ و شناخته شده است که برای اکثر کشورهای دنیا تجهیزات لوله کشی و ورق استیل و ... تولید میکند.هم اکنون در چین نیز به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند که در متن نوشته بالا می توانید مطالعه بفرمائید.

همچنان برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید از وبسایت گروه فلز بازدید بفرمائید.

.