وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

نحوه حذف خوردگی از ورق استیل

نحوه حذف خوردگی از ورق استیل

نحوه حذف خوردگی از ورق استیل
تمیز نگه داشتن ورق استیل تضمین می کند که آلیاژ برای مدت طولانی دوام می آورد و تمیز و بدون علائم خوردگی باقی می ماند.

مقدمه:

ورق استیل شگفتی تکنولوژی مدرن است. این آلیاژ در برابر زنگ زدگی و لکه های ماشین ظرفشویی مقاومت می کند و آشپزخانه و خانه شما را براق و زیبا نگه می دارد. با این حال، اگر گلدان یا سینک شما آسیب ببیند، باید بدانید که چگونه زنگ زدگی را از ورق استیل پاک کنید. تمیز نگه داشتن ورق استیل تضمین می کند که آلیاژ برای مدت طولانی دوام می آورد و تمیز و بدون علائم خوردگی باقی می ماند. این مقاله به نحوه تمیز کردن زنگ زدگی ورق استیل و حفظ آن می پردازد.

از بین بردن زنگ زدگی ورق استیل 304:

آیا می دانید ورق استیل را با چه چیزی تمیز کنید تا درخشندگی و دوام خود را حفظ کند؟ اگر قابلمه ها و تابه های فولادی ضد زنگ، ظروف نقره یا موارد دیگر دارید، ممکن است تعجب کنید که ورق استیل نیز زنگ می زند. به طور کل ورق استیل در برابر زنگ‌زدگی نفوذ ناپذیر نیست، اما بیشتر لکه‌های زنگ‌زدگی ورق استیل از بی‌توجهی و استفاده نادرست ناشی می‌شوند. اگر مراقب تمیز کردن مرتب ورق استیل خود هستید، هرگز نباید نگران زنگ زدگی آن بوده و با مشکل مواجه شوید.

ورق استیل، فولادی است که با کروم مخلوط شده است که از آن در برابر زنگ زدگی محافظت می کند. یک پاک کننده خانگی برای ورق استیل بسازید که می توانید از آن برای از بین بردن لکه های مواد غذایی پخته شده و لکه های آب استفاده کنید و نگران زنگ زدگی نباشید.

جلوگیری از زنگ زدگی در ورق استیل 304:

هنگامی که ورق استیل اکسید می شود، به جای زنگ زدگی، یک لایه محافظ از اکسید کروم تشکیل می دهد. اگر ورق استیل را با پشم فولاد خراش دهید یا آن را برای مدت طولانی در آب خیس کنید، می توانید لایه اکسید کروم را بردارید و اجازه دهید زنگ بزند.

خوشبختانه، شما می توانید زنگ زدگی را متوقف کنید و با استفاده از وسایل ضروری خانگی که می تواند اکثر زنگ های ورق استیل را تحمل کند، یک زنگ زدای طبیعی عالی بسازید. این بخش به بررسی گزینه های مختلف تمیز کردن ورق استیل می پردازد که از محصولات خانگی استفاده می کنند.

خانه ها مملو از محصولات تمیز کننده عالی است و به راحتی می توان محصولی را پیدا کرد که به آرامی ورق استیل لکه دار شده را تمیز کند و به اکسید کروم اجازه اصلاح دهد. با چیزی جز پاک کننده های ساده در انباری و زیر سینک خود، می توانید زنگ زدگی را از بین ببرید و آن را حذف کنید.

قیمت ورق استیل

ورق استیل 304 خود را با جوش شیرین تمیز کنید:

جوش شیرین یکی از اولین پاک کننده های طبیعی آشپزخانه است که در صورت نیاز به قدرت تمیز کنندگی قابل اعتماد، به آن فکر می کنیم. به لطف سایندگی ملایم و قابلیت تمیز کنندگی، جوش شیرین برای تمیز کردن سکه، لباس‌های شسته شده و دوغاب کاشی عالی است. این انتخاب مناسبی برای زمانی است که شما نیاز دارید که ورق استیل خود را بکر به نظر برسانید. شما حتی می توانید از آن به عنوان راهی برای از بین بردن زنگ زدگی ابزارهای باغبانی یا وسایل مورد نیاز هنگام کار روی ماشین استفاده کنید.

برای این منظور ابتدا لکه را با آب و صابون ملایم تمیز نمایید. سپس، جوش شیرین و آب را به صورت خمیری مخلوط کنید. خمیر را با مسواک روی زنگ زده و به آرامی محل را بشویید تا لکه از بین برود. در صورت نیاز، این عملیات را تکرار کنید. وقتی لکه ها را پاک کردید، محل را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه خشک، پاک نمایید.

زنگ را با سرکه از بین ببرید:

سرکه شاید تنها محصول خانگی باشد که کاربرد پاک کنندگی بیشتری نسبت به جوش شیرین دارد. سرکه حاوی اسید استیک است که به عنوان یک پاک کننده خورنده ملایم عمل می کند تا زنگ و کثیفی را از بین ببرد. استفاده از سرکه یک روش فوق العاده برای از بین بردن لکه های زنگ از وان یا سایر سطوح فولادی ضد زنگ است.

می توانید به طور متناوب آب لیمو را جایگزین کنید و نتایج مشابهی بگیرید. تمیز کردن منظم سرکه یک راه فوق العاده برای جلوگیری از زنگ زدگی ورق استیل است. ظرف را با سرکه پر کنید و در صورت امکان، اقلام فولادی ضد زنگ را زیر آب فرو ببرید. اگر قطعه خیلی بزرگ است که در سرکه فرو نمی رود، سرکه را روی نقطه زنگ زدگی بریزید. اجازه دهید سرکه حدود پنج دقیقه روی زنگ قرار گیرد. لکه های باقی مانده را با برس یا مسواک تمیز کنید تا زمانی که لکه های زنگ زدگی را به طور کامل پاک کنید. سطح را با آب بشویید و آن را با یک پارچه تمیز خشک نمایید.

برای از بین بردن لکه های قهوه از قمقمه های فولادی ضد زنگ نیز از سرکه استفاده کنید. یک برس بطری ممکن است برای تمیز کردن داخل قمقمه مفید باشد. همراه با تمیز کردن بسیاری از سطوح دیگر در خانه، سرکه برای تمیز کردن هود هوا که با لکه های چربی آغشته شده است ایده آل است. سرکه به راحتی چربی را بریده و دوباره رنگ ورق استیل 304 را براق می کند.




گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد