وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

ورق استیل خشدار

استنلس استیل یا فولاد زنگ نزن که در انواع ورق استیل براق، ورق استیل مات، ورق استیل میرور و ورق استیل خشدار موجودیت دارد .

ورق استنلس استیل با توجه به اینکه آلیاژ جدیدی است در مقایسه با سایر آلیاژهای موجود در صنعت ولی از بدو ورود توانست جای خود را در صنعت باز کند ، هم اکنون می توان گفت که این آلیاژ محبوب ترین آلیاژ مورد استفاده در خیلی از صنعت ها است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی استنس استیل ها با سطح نهایی خشدار بپردازیم :

نام تجاری این نوع ورق استیل No.4 است.  ورق استیل خشدار در صنایع کاربرد بسیاری دارد.ویژگی اصلی این نوع از آلیاژها خشدار بودن سطح است که زیبایی خاص خود را مدیون این خش ها هستند.این ورق ها در تمامی صنایع کاربرد دارند و لمس سطح خشدار آن باعث احساس لطافت خاصی در انسان می شود.

بررسی دو نوع از ورق استیل خشدار

ورق استیل خشدار  304:  جنس اصلی استنلس استیل 304 است.این نوع استنلس استیل ها جذب آهن ربا نمیشوند یا به عبارتی نگیر هستند.د ساختار خود دارای 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم می باشند.از نظر خوردگی بسیار عالی است و همچنین استیل خشدار بسیار بادوام دارد.این ورق به صورت صفحه و کویل قابل ارایه است.این ورق معمولا در ضخامت های 0.5 میلی متر ، 0.6 میلی متر ، 0.8 میلی متر ارائه میشود.



ورق استیل خشدار 430: 

این ورق از نوع بگیر است یعنی جذب آهن ربا می شود. قیمت این نوع ورق استیل به علت بهره‌ مندی کمتر از عناصری مانند کروم و نیکل پایین‌تر است و مقاومت این نوع استیل  در برابر خوردگی نسبت به سایر ورق های مشابه آن پایین تر است. از ورق استیل خشدار 430 برای تولید سینک ظرف شویی و ساخت لوازم آشپزخانه استفاده می‌شود.  این نوع ورق استیل 14 الی  18 درصد کروم، حداکثر 0.5 درصد  فلز نیکل و یک درصد منگنز دارد.

ابعاد ورق استیل خشدار:
2000×  1000 ( کوتاه )
2440×1220 ( بلند )
2500×1250 ( بلند )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد