وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

معرفی و ارائه مقالات در زمینه تخصصی فولاد زنگ نزن(استنلس استیل)

موانع خوردگی برای فولاد ضد زنگ عایق حرارتی



مقدمه

مواد عایق حرارتی که برای لوله ها و بست های از جنس استنلس استیل استفاده می شوند حاوی کلرید هستنداگر چنین مواد عایق در معرض رطوبت باشد ، ممکن است کلریدها به لایه ای از رطوبت روی سطح لوله یا محل جوش رها شوند و ترک خوردگی گودال / استرس ممکن است ایجاد شود.
در حالی که پیتینگ و خوردگی استرس ناشی از عایق حرارتی مرطوب یک عامل مهم است ، انتخاب مواد لوله یا رگ بستگی به ماهیت مایع حمل شده در لوله یا فرآیند رخ داده در داخل کشتی دارد.

خوردگی به فولاد ضدزنگ عایق

گرچه مواد عایق حاوی کلریدها هستند ، ممکن است سطح کلرید قابل تفکیک در حد 10 پی پی ام باشدعلیرغم سطح پایین کلرید قابل شستشو و افزودن مهار کننده های خوردگی (به عنوان مثال سیلیکات سدیم) به برخی فرمولاسیون ها ، پیتینگ و خوردگی استرس در لوله ها و محل جوش استیل ضدزنگ مشاهده شده است.

صرف نظر از سطح اولیه کلرید در مواد عایق ، وجود رطوبت می تواند کلرید را در مناطق موضعی متمرکز کرده و منجر به خوردگی در سطح ضد زنگ شودسطح کلرید موجود در لایه عایق ممکن است از منابع خارجی (مانند باران ، شستشو یا فرآوری آب) یا با تبخیر نیز افزایش یابددر واقع ، آب باران ، شستشو یا فرآوری آب می تواند به اندازه 10 تا 100 برابر کلرید سطح که از مواد عایق حرارتی جدا می شود ، باشدچنین افزایش در سطح کلرید می تواند در طول ذخیره سازی قبل از استفاده از عایق حرارتی و همچنین در سرویس رخ دهد.

ترکیبی از رطوبت ، سطح اکسیژن پایین ، غلظت کلرید و دمای زیر عایق حرارتی می تواند به خوردگی گودال منجر شودترک خوردگی استرس به احتمال زیاد عاملی در درجه حرارت زیر 50 درجه سانتیگراد نیست ، اما می تواند یک ویژگی مهم در محدوده دما 50 تا 150 درجه سانتیگراد باشد.





موانع خوردگی

برای لوله ها و مخازن از جنس استنلس استیل که در معرض رطوبت نیستند (برای مثال در شرایط داخلی ، گرم و خشک) برای جلوگیری از خوردگی نیاز به اقدامی نیستاما ، اگر عایق حرارتی احتمالاً مرطوب شود ، توصیه می شود قبل از استفاده از عایق حرارتی ، سدی در برابر خوردگی روی لوله یا رگ اعمال شود.
دو نوع مانع خوردگی در رابطه با عایق ساخته شده با یک ضد آب تولید شده استفاده می شود: یک رنگ مناسب (به عنوان مثال نوع سیلیکونی با درجه حرارت بالا) یا فویل آلومینیومی به ضخامت 0.06 میلی متر.
در عمل ، استفاده از فویل آلومینیومی به دلیل سهولت کاربرد طرفداری می شودچنین موانعی در برابر خوردگی باید مطابق با BS 5970 اعمال شود - آیین نامه عایق بندی حرارتی لوله و تجهیزات.


برای مشاهده آخرین مطالب در  رابطه با ورق استیل در ایران اینجا را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد